Voor wie?

Ze zijn enthousiast en gedreven in alles wat ze doen. Als ze iets doen, geven ze zichzelf voor 100%. Ze hebben altijd nieuwe ideeën en hun hoofd staat nooit uit.  Plezier is voor hen belangrijk in alles wat ze doen. Dit stralen ze ook uit. 

Om hun kennis en kunde te blijven ontwikkelen volgen ze regelmatig scholingen en ook op gebied van ondernemen en persoonlijke ontwikkeling hebben ze al verschillende coachtrajecten gevolgd.  Ze zijn heel kundig, al wil de twijfel aan zichzelf nog wel eens een loopje met hun nemen. 

Ze  beseffen dat duurzame verandering alleen ontstaat als ze bereid zijn hun comfortzone te verlaten en zich hier langere tijd voor inzetten. Hulpvragen schuwt hen niet. Ze staan open voor nieuwe stappen, nieuwe inzichten en nieuwe ervaringen.  Ze zijn bereidt om de 7 kleuren te schijten, als ze daardoor hun verlangens naar groei kunnen verwezenlijken.

Mijn klanten zijn heel zorgzaam voor anderen. Zowel voor hun klanten als voor hun gezin en de mensen die ze liefhebben. Hierdoor voelen mensen zich snel bij hen op hun gemak. 
Ze willen graag van betekenis zijn voor anderen. 

Ze hechten waarde aan hun gezin, hun familie en hun sociaal leven.  Hierdoor is hun leven altijd in beweging en streven ze er naar om het beste uit elke dag te halen! Hun leven wordt afgewisseld met verjaardagen, feestjes, ziekenbezoekjes, geboortes en afscheid nemen. Ups en downs maken deel uit van hun leven. Zowel zakelijk als privé. 

DIT ZIJN DE VRAGEN DIE MIJN KLANTEN HEBBEN

Als jij jezelf in de omschrijving van mijn klanten herkent, dan herken je wellicht ook onderstaande vragen. 

Ik heb meer tijd nodig voor mezelf. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Mijn klanten hebben een volle agenda, waar ze zelf bijna niet in voorkomen. Steeds staan ze klaar voor anderen. Zowel zakelijk als privé. Ze willen zo graag alles goed doen. Ze zijn zeer begaan met hun klanten en de mensen om hen heen.  Tijd maken voor zichzelf doen ze bijna niet, omdat schuldgevoel dan onder hun huid kruipt. Toch hebben zij  enorme nood aan me-time. Behoefte om even op adem te komen, rust in hun hoofd te hebben en ontspanning in hun lijf te voelen. Elke dag opnieuw zijn ze opzoek naar die balans tussen hun bedrijf, hun privéleven en zichzelf. 

Hoe kan ik mijn leven en bedrijf leiden vanuit rust en vertrouwen op momenten dat ik tegenslagen ervaar?

Mijn klanten zijn heel lief voor anderen en tegelijkertijd veel te streng voor zichzelf. Bij tegenslagen of dingen die anders gaan dan verwacht, grijpt het kritische stemmetje in hun hoofd de kans om ze naar beneden te praten, waardoor ze aan zichzelf gaan twijfelen. Hierdoor vermindert hun zelfvertrouwen en eigenwaarde. Ze verliezen het plezier en geloof in zichzelf en hun onderneming. 
Ze hebben vaak het gevoel dat ze het niet genoeg doen en dat ze niet goed genoeg zijn, waardoor ze terug in hun schulp kruipen. Tegelijkertijd worden ze uitgedaagd door ziekte , verlies van dierbaren of een relatiebreuk, waardoor ze het gevoel hebben dat alles tegenzit en ze de grip op hun leven verliezen. 

Hoe kan ik beter in verbinding zijn met mezelf en mijn gevoel?

Mijn klanten hebben vaak van kleinsafaan de boodschap gekregen dat ze zich niet mogen aanstellen, dat ze flink moeten zijn en op hun tanden moeten bijten. Dit heeft er voor gezorgd dat ze het contact met hun gevoel zijn kwijt geraakt en veel in hun hoofd zitten.  
Door een masker op te zetten en te vechten tegen hun emoties ontnemen ze zichzelf de mogelijkheid om in contact te komen met hun innerlijke kompas. 
Mijn klanten hebben de behoefte om weer te verbinden met hun gevoel en het verbeteren van hun emotionele balans. Ze willen graag leven en ondernemen vanuit hun gevoel. 

Hoe kan ik mijn grenzen aangeven aan mijn schoonmoeder, mijn klanten en vriendinnen?

Grenzen…. Nee zeggen… Dit zijn best wel uitdagingen voor mijn klanten. Doordat ze vaak de hele dag aan staan en steeds gericht zijn op de wereld om hen heen, voelen ze hun eigen grenzen niet meer. Hierdoor lopen ze leeg op zaken die hen geen energie meer geven of geen betekenis meer voor hen hebben. Toch zijn ze zich daar niet bewust van, want hun automatische piloot jaagt hun door de dagen heen. 
Ze doen dingen omdat het zo hoort of omdat het zo van hen verwacht wordt, zonder te checken of het werkelijk bij hen past.

Ze hebben last van de grenzeloosheid van anderen, maar weten niet de juiste woorden en de juiste toon te vinden om voor zichzelf op te komen. 

Hoe kan ik trouw zijn aan mezelf , in het ondernemen en in mijn privéleven?

Mijn klanten kunnen op een punt in hun leven komen, dat ze het niet meer zo goed weten. Ze hebben een bedrijf waar ze ooit met veel drive en plezier aan begonnen zijn, maar zijn onderweg een beetje verdwaald, waardoor het als een ‘moetje’ is gaan voelen. Ook op privégebied speelt er zoveel, dat ze niet meer weten hoe ze de ballen in de lucht moeten houden. Ze hebben het gevoel dat iedereen iets van hen wil en verwacht.
Ze weten niet meer zo goed wat ze zelf willen, wat hen plezier geeft en wat hen drijft.  Ze willen zo niet verder, maar hoe dan wel?
Ze voelen dat het een moment is om opnieuw keuzes te maken, zodat ze op hun eigen manier hun leven kunnen leven. Maar wat is die manier waarop ze trouw kunnen worden en blijven aan zichzelf? 

HERKEN JIJ JEZELF IN DE OMSCHRIJVING OP DEZE PAGINA?

En zijn het herkenbare vragen?

Dan kan het interessant zijn voor jou om een gratis en vrijblijvende ‘Trouw aan jezelf’-call te plannen. Een call waarin we samen kijken wat voor jou een passende volgende stap kan zijn!